De burgemeester van ’s-Hertogenbosch Ton Rombouts is verkozen tot “Citymarketing Personality of the Year”. De prestigieuze trofee, die dit jaar voor de eerste keer wordt uitgereikt, is een waardering voor degene die het afgelopen jaar van grote betekenis is geweest voor de citymarketing, beeldvorming en uitstraling van een stad of gemeente. De uitreiking vindt plaats op maandag 12 juni in het ATLAS Theater in Emmen tijdens de 10e editie van het Nationaal Congres Citymarketing.

De jury heeft de trofee aan Ton Rombouts toegekend vanwege zijn langdurige inzet en betekenis voor de profilering en citymarketing van ’s-Hertogenbosch. Door zijn volhardende en creatieve bestuurskracht is het gelukt om belangrijke partijen in de stad bijeen te brengen en op tal van terreinen bij te laten dragen aan de uitstraling en marketing van zijn gemeente. Dit heeft geleid tot succesvolle resultaten in breed verband, zowel op economisch en cultureel terrein, alsook in het kader van de sociale cohesie in de stad. Met name het Boschjaar/Jheronimus Bosch 500 in 2016 was zijn meesterwerk. Rombouts is vanaf 1 september 1996 burgemeester van ‘s-Hertogenbosch en hiermee de langstzittende burgemeester van ons land. Hij beëindigt deze loopbaan in oktober van dit jaar.

De trofee voor “Citymarketing Personality of the Year” wordt dit jaar voor de eerste keer uitgereikt als aanvulling op de award voor “Beste citymarketing gemeente van Nederland”(Nationale Citymarketing Trofee). Met deze trofee staat de organisatie stil bij de bijzondere prestaties van natuurlijke personen en rechtspersonen in het afgelopen jaar. De jury staat onder leiding van prof. dr. Alexander Rinnooy Kan (universiteitshoogleraar Economie en Bedrijfskunde aan de Universiteit van Amsterdam).

De jury bestaat verder uit Erik Braun (universitair docent aan de Erasmus Universiteit Rotterdam), Eric de Kluis (hoofdredacteur Binnenlands Bestuur), Hans Oostendorp (directeur Necker van Naem) en Gerard Zandbergen (CEO van Locatus).

Uitreiking tijdens het Nationaal Congres Citymarketing
Maandag 12 juni vindt in het ATLAS Theater in de gemeente Emmen de 10e editie plaats van het Nationaal Congres Citymarketing (NCC). Het congres, dat wetenschap, overheid en bedrijfsleven combineert en verbindt, is inmiddels een traditie geworden op het gebied van citymarketing. Met sprekers van kaliber en mogelijkheden om met collega’s uit het hele land ervaringen uit te wisselen is het NCC door en voor de branche. Wetenschappelijke, bestuurlijke en praktische invalshoeken komen aan bod en er worden tips en adviezen gegeven over de opzet van beleid en organisatie. Kijk voor meer informatie over het congres op http://www.nationaalcongrescitymarketing.nl.